onsdag 1 december 2010

Julbaka del 1 =)

Jag bor fortfarande hemma, men efter helgen bor jag hemma i min lägenhet! = )
Skulle hämtat mina soffor idag, men vädret tillåter inte det riktigt... kanske i morgon annars får vi satsa på fredag!

Iallafall, jag och mamma satt i morse och letade en massa recept för vi vill baka inför jul. Vi bestämde oss för 8-10 stycken tror jag... Sen drog vi till Willys, och jag tror att vi hade halva bakhyllan med oss hem plus lite till hehe. Så dagen har då spenderats med att baka =D Blev ca 60 bullar med mandelmassa, 90 korintkakor, 120 drömmar och en kardemummakaka! Och det gick skitbra, allting har redan provsmakats av resten av familjen och det godkändes med en stor guldstjärna i kanten! Det var mysigt att vara med mamma i köket och baka...




I morgon ska vi fortsätta med några andra sorter =) Om det finns tid, annars får vi ta det i helgen!
Ems

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar